Новий закон«Про освіту»пропонує фундаментально новий підхід до розвитку вчителя та його педагогічної свободи.

Загальна кількість годин на підвищення кваліфікації упродовж 5 років буде не менше 150 годин, з яких певна кількість годин має бути спрямована на вдосконалення знань, вмінь та практичних навичок роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

Педагог сам вирішує, де підвищувати кваліфікацію.Педагогічна рада на основі пропозицій педагогічних працівників затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

Держава з коштів спеціальної освітньої субвенції, а також місцеві органи оплачують підвищення кваліфікації для вчителів, навіть якщо педагоги обирають платні курси. Кошти отримує заклад освіти та розподіляє їх за рішенням педагогічної ради.

Педагогічні та науково-педагогічні працівники мають право підвищувати кваліфікацію:

-у закладах освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою(результати підвищення кваліфікації у таких закладах освіти не потребують окремого визнання і підтвердження);

-в інших суб'єктів освітньої діяльності, фізичних та юридичних осіб (результати підвищення кваліфікації педагогічного (науково-педагогічного) працівника у таких суб'єктів визнаються окремим рішенням педагогічної (вченої) ради).

Підвищення кваліфікації є необхідною умовою атестації педагогічного працівника та враховується під час обрання за конкурсом на посаду науково-педагогічного працівника.

ч. 4 ст. 59 Закону України "Про освіту"

Професійний стандарт

вчителя початкових класів

Міністерство соціальної політики затвердило стандарт «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», оприлюднивши його в відповідному реєстрі.(https://www.msp.gov.ua/files/News/20180815/20180815.pdf)

У документі чітко виписана загальна інформація про стандарт, навчання та професійний розвиток вчителя і найголовніше - конкретний перелік його функцій. Їх визначено 8:

· Планування і здійснення освітнього процесу

· Забезпечення і підтримка навчання, виховання і розвитку учнів в освітньому середовищі та родині

· Створення освітнього середовища

· Рефлексія та професійний саморозвиток

· Проведення педагогічних досліджень

· Надання методичної допомоги колегам з питань навчання, розвитку, виховання й соціалізації учнів початкових класів закладу загальної середньої освіти

· Узагальнення власного педагогічного досвіду та його презентація педагогічній спільноті

· Оцінювання результатів роботи вчителів початкових класів закладу загальної середньої освіти.

Для кожної функції конкретизовано професійні компетентності, знання, вміння та навички, якими має володіти педагог. Зазначена також інформація про предмети та засоби праці вчителя.

«Це вперше не тільки на національному рівні затверджено професійний стандарт, а й докладно, по-поличках розкладено, яку кваліфікацію повинна мати людина, що хоче бути або працює вчителем. У цьому документі немає розмитих формулювань, кожна компетентність, знання, вміння чітко виписані. Й це дуже важливо, адже так ми дали абсолютно новий інструмент і для роботодавців, і для університетів, що готують майбутніх педагогів»,- пояснила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

Наприклад, стандарт може використовуватися для оцінювання кваліфікації вчителя під час його прийняття на роботу, атестації чи сертифікації, присвоєння категорії тощо

Свободу у виборі місця підвищення кваліфікації вчителям надасть Положення "Про підвищення кваліфікації педагогічних працівників", яке має бути затверджено постановою Кабінету Міністрів України і почне діяти з 2019 року. Водночас для того, щоб бути дієвим і корисним, це Положення має бути вбудоване в загальну систему змін у підготовці педагогічних працівників.Наказом МОН України від 16 липня 2018 року № 776 затверджено Концепцію розвитку педагогічної освіти.Концерпція визначає загальні засади та напрями діяльності для реформи системи педагогічної освіти.

Педагогічні працівники мають можливість підвищувати кваліфікацію на курсах та шляхом участі у різних заходах :

1. Міжнародні, всеукраїнські та обласні конференції

2. Семінари, тренінги, майстер-класи, творчі групи

3. Дистанційні курси, тренінги, вебінари

4. Участь у міжнародних та всеукраїнських проектах

5. Участь в освітніх експериментах

6. Курси підвищення кваліфікації:

- очна форма;
-очно-дистанційна форма;
- за індивідувальним навчальним планом.

Кiлькiсть переглядiв: 489